Klantenservice
retourneren

Indien je niet tevreden bent over een besteld artikel, kun je deze retourneren. Wij verzoeken je het artikel onbeschadigd en met de originele prijskaartjes te retourneren.

Indien er bij het beoordelen van het artikel schade ontstaat, of de originele prijskaartjes worden verwijderd, behouden wij ons het recht voor om de hierdoor ontstane waardevermindering direct aan je door te berekenen.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

OFM. accepteert retouren tot uiterlijk 14 dagen na de ontvangst-of afhaaldatum.* Als consument kan je jouw bestelling binnen 14 dagen na afhaal- of ontvangstdatum zonder voorafgaande melding retourneren, of je kunt OFM. binnen 14 dagen na ontvangst op de hoogte brengen van de herroeping. Vervolgens dien je de bestelling binnen 14 dagen na de melding te retourneren.

Ben je een zilveren of gouden klant? Dan geldt bovenstaande voor een termijn van 30 dagen.

Bekijk hieronder hoe je je bestelling kunt retourneren:

Stap 1: Retourzending aanmelden
Vul je bestelnummer en e-mailadres in op het digitale retourportaal. Je kunt hier aangeven welke items uit je bestelling je wilt retourneren en wat de retourreden is. Vervolgens kies je voor retourneren in een OFM. winkel of via de pakketdienst. Kies je voor verzenden via de pakketdienst? Dan betaal je in het retourportaal de retourkosten behorende bij deze dienst. Vervolgens ontvang je een retourlabel.

Stap 2: Retourzending inpakken en inleveren
Pak de items die je wilt retourneren zorgvuldig in. We raden aan om de verpakking te gebruiken waarin je de bestelling hebt ontvangen. Lever je het pakket in één van onze OFM. winkels in? Dan heb je geen retourlabel nodig en is retourneren gratis. Lever je het pakket in bij een pakketdienst en kies je voor retourneren met label? Plak dan je retourlabel op je pakket. Zorg er hierbij voor dat je oude verzendlabel onleesbaar is. Voor retourneren via een pakketdienst rekenen we retourkosten. Deze kosten zijn afhankelijk van de vervoerder van jouw keuze, en zijn terug te vinden in het retourportaal.

Stap 3: Terugbetaling
Wanneer wij je retourzending hebben ontvangen, storten wij het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen terug op je rekening. Heb je je bestelling betaald met een cadeaubon? Dan zal eerst de bijbetaling worden terugbetaald, en indien nodig de cadeaubon (je ontvangt van ons een digitale code met het betreffende saldo die je kunt besteden in onze online webshop en onze OFM. Winkels).

Als je gekozen hebt voor de betaalmethode Riverty, ligt je betaalplicht bij Riverty. Is de factuur nog niet betaald aan Riverty? Het factuurbedrag zal op werkdagen na ontvangst van je retourzending binnen 24 uur worden aangepast door Riverty. Is de factuur al betaald? Riverty zal binnen vijf werkdagen het retourbedrag terugbetalen.

We accepteren retouren tot uiterlijk 14 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum.*

*Ben je een zilveren of gouden klant bij ons? Dan heb je een retourtermijn van 30 dagen.

Ruilen

Om het proces zo snel mogelijk en soepel te laten verlopen, is het bij ons niet mogelijk om een artikel te ruilen. Mocht je graag een artikel in een andere maat of kleur ontvangen, dient het artikel retour te worden gestuurd en opnieuw te worden besteld. Op deze manier ontvang je het snelst het juiste artikel.

Wij verstrekken geen kortingscodes voor de eventueel opnieuw gemaakte verzendkosten.

Retourneren via onze winkels

Webshopbestellingen kunnen gratis worden teruggebracht in al onze OFM. winkels. Zorg dat je de retourzending aanmeldt in het digitale retourportaal. Onze modeadviseurs helpen je graag verder met je retourzending in de winkel. In veel gevallen ontvang je direct een terugbetaling bij de kassa.

Heb je je bestelling betaald met een VVV Cadeaukaart/DE Cadeaukaart of een YourGift Cadeaukaart, dan kan je bestelling helaas niet worden terugbetaald of geruild in de winkel. Je retour zal vervoerd worden naar ons logistiek centrum waar de terugbetaling wordt verwerkt.

Retourneren via een pakketdienst

Zorg dat je de retourzending aanmeldt in het digitale retourportaal. Plak het retourlabel op het pakket of download je QR-code, en breng deze vervolgens naar het door jou gekozen pakketpunt.

Wij rekenen retourkosten. Deze kosten zijn afhankelijk van de vervoerder van jouw keuze, en zijn terug te vinden in het retourportaal. Deze dienen tevens te worden voldaan in het retourportaal, waarna je het retourlabel kunt downloaden. Je ontvangt vanuit het pakketpunt een digitaal ontvangstbewijs. Bewaar deze goed totdat wij de ontvangst van het pakket bevestigd hebben.

Je kan uiteraard ook zelf een vervoerder kiezen en op eigen initiatief iets retourneren. OFM. kan in dit geval echter niet aansprakelijk gesteld worden wanneer je pakket onverhoopt zoekt raakt. Ook in dat geval zijn de directe kosten voor het terugsturen voor eigen rekening.

Bij een eventuele retourzending zal altijd eerst de bijbetaling worden terugbetaald, en indien nodig de cadeaubon. Je ontvangt van ons een digitale OFM. cadeaubon terug met het betreffende saldo die je kunt besteden in onze online webshop en in onze OFM. Winkels

Wij streven ernaar om de terugbetaling binnen 5 werkdagen en uiterlijk binnen 14 dagen te verwerken. We mogen wachten met terugbetalen totdat wij het product retour hebben ontvangen, of tot het moment dat je bewezen hebt het product retour te hebben gestuurd, afhankelijk van welk moment eerder valt.

Let op: retourneer je niet de gehele bestelling? Dan worden de verzendkosten voor de heenzending niet teruggestort en betaal je de verzend- en retourkosten.

Heb je gebruikgemaakt van een speciale actie, dan vervalt de korting op het artikel dat je retourneert. Ook kun je hier geen vervangende korting voor aanvragen. Het artikel dat je eventueel wel behoudt, behoudt zijn korting mits hier korting op is verrekend.

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Werkdagen: maandag t/m vrijdag

Retouradres:

OFM.
De Aaldor 13
4191 PC
Geldermalsen
Nederland

Winkelaankopen

Artikelen die gekocht zijn in één van de OFM. winkels kun je binnen 14 dagen na de aankoopdatum en op vertoon van de originele kassabon in elke OFM. winkel gratis retourneren.* We vragen je de prijskaartjes pas te verwijderen als je er zeker van bent dat je de artikelen wilt houden. Het is alleen mogelijk om te retourneren als de artikelen ongedragen, ongewassen en onbeschadigd zijn.

Bij retournering van artikelen die (gedeeltelijk) betaald zijn met een Cadeaubon wordt geen geld teruggegeven, maar ontvang je een nieuwe cadeaubon.

Wanneer je korting en/of een shoptegoed hebt gekregen n.a.v. een actie op meerdere artikelen (bijvoorbeeld 3 voor €99,95 of 20% korting bij aankoop van 2 artikelen) en je retourneert één of meerdere artikelen uit deze actie, vervalt je korting en/of shoptegoed.

Artikelen die gekocht zijn tijdens een verbouwingsuitverkoop kunnen niet geruild of geretourneerd worden. De volgende artikelen kan je niet retourneren:

  • maatkostuums

  • op maat gemaakte en/of aangepaste artikelen

  • ondergoed

  • geuren en huidverzorging

  • giftcards

  • cadeaubonnen

Via de webshop van OFM. kan je geen winkelaankopen retourneren.

Heb je een klacht over een gekocht artikel? Kijk dan op onze klachtenafhandeling pagina.

klantenservice algemeen

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag met betrekking tot OFM? Via onderstaande link vind je een handig overzicht met antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Bekijk veelgestelde vragen